„Virtuózní varhany a hobojové baroko“Jan Adamus – hoboj, anglický rohJiřina Marešová – varhany G. Ph. Telemann ...........Partita G Dur č. 2 pro hoboj a varhany 1681 - 1767 Siciliana-Allegro moderato-Allegro-Affetuoso-Allegretto-Menuetto-Presto
Jiří Ignác Linek..............Preambula (výběr) 1725-1791
W.A.Mozart...................Skladby pro hrací strojek 1756-1791
Arcangelo Corelli ..........Koncert pro hoboj a varhany 1653 - 1713 Preludio-Allemanda-Sarabanda-Gavotta-Giga
J. J. Ryba .......................Miniatury pro varhany (výběr) 1765 - 1815
Leonardo Vinci................ Sonáta pro hoboj a varhany 1690-1734 Adagio-Allegro-Largo-Pastorella-Presto
Josef Mysliveček...............Sonata II G dur 1737-1781 Andantino – Minuetto – Trio
G. F. Händel ..........................Largo z opery Xerxes pro hoboj a varhany 1685-1759
Jiřina Marešová........................Varhanní improvizace
Joh. Seb. Bach... ................... Sonáta č. 2 pro hoboj a varhany BWV 1031 1685-1750 Allegro – Adagio - Allegro
„Duo Adamus-Marešová“Jan Adamus – hoboj, anglický rohJan Adamus patří k významným osobnostem současné klasické hudby. Jeho činnost směřuje od hry na hoboj, přes dirigování až k hudební vědě. V roce 1977 zazářil v soutěži Pražského jara, kde obdržel první cenu ve hře na hoboj. Prvenství v této soutěži mu otevřelo cestu na významná evropská i světová pódia. Koncertoval např. v Salzburgu (Festspielhaus), v Mnichově (Am Gasteig), v Norimberku (Meistersingerhalle), ve Španělsku, na Kubě, ve Spojených arabských Emirátech atd. Spolupracoval s významnými umělci např. s Josefem Sukem, Jiřím Bělohlávkem, Pavlem Šporclem a dalšími. S Josefem Sukem natočil vůbec první CD v tehdejším Československu. Je prvním hobojistou, který u nás začal využívat techniku tzv. „věčného dechu“, která umožňuje současně se nadechnout i vydechnout. To umožňuje hrát dlouhé pasáže a to bez přerušení. Zajímavostí je, že natočil znělku k „Nemocnici na kraji města“
Jiřina Marešová – varhanní pozitiv
Patří mezi nejzajímavější osobnosti mladé české varhanní generace. Vystudovala hru na varhany na Konzervatoři v Praze ve třídě prof. Josefa Popelky a Hudební fakultu Akademie múzických umění v Praze pod vedením doc. Jaroslava Tůmy. Svá studia si rozšířila na Hochschule für Musik und Theater v Hamburku ve třídě prof. Wolfganga Zerera. Doktorská studia na Hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze, kde v současnosti i působí, završila disertační prací s tématem „Teoretické základy varhanní interpretace“. Od roku 2015 vyučuje rovněž na katedře hudební výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Během svých studií se účastnila mnoha mistrovských kurzů v zahraničí (Německo, Francie, Rakousko, Polsko) zaměřených na stylovou interpretaci staré hudby a varhanní improvizaci. Ačkoliv vždy upřednostňovala spíše umělecké než soutěžní aktivity, v roce 2004 se stala jako jediná dívka finalistkou Mezinárodní soutěže ve varhanní improvizaci v rakouském Schläglu a v roce 2006 semifinalistkou mezinárodní interpretační soutěže Pražské jaro. Pravidelně vystupuje na mezinárodních hudebních festivalech (Smetanova Litomyšl, Teatrum Kuks, Festival barokních umění Český Krumlov, Český varhanní festival, Orlicko-kladský varhanní festival, Varhany znějící aj.). Je vyhledávaným komorním hráčem, spolupracuje s vynikajícími sólisty (např. Irena Troupová, Jan Adamus) a příležitostně s významnými hudebními tělesy (Hof-Musici, Praga Camerata, Ensemble Lucis, Collegium Marianum, Musica Florea, Symfonický orchestr Českého rozhlasu atd.). Nahrává pro Český rozhlas v rámci projektu „Historické varhany Čech a Moravy“. https://www.youtube.com/watch?v=H6c6Z7WpfDc
|